Netværk - intelligent og effektiv administration

12. juni 2014

Ét værktøj til håndtering af forskellige platforme

Har I et blandet it-miljø med netværkskomponenter fra flere forskellige leverandører, ved I alt om, hvor tidskrævende, dyr og besværlig administrationen og den daglig drift af netværket kan være.

Men hvad nu hvis der faktisk findes en simpel løsning, som gør at I kun behøver ét administrationsværktøj til at håndtere de forskellige platforme? Et værktøj der har ry for at være bedre end dem, der følger med fra jeres tidligere leverandør, og som tilmed er designet til både store og små virksomheder.

Med HP’s managementværktøj (HP IMC) får I en fuld integreret og brugervenlig management platform, der gør det muligt at styre alle ressourcer, tjenester og brugere centralt. Lige nu understøtter HP IMC over 220 forskellige leverandørers produkter, over 6.000 forskellige typer, og der kommer løbende flere til. Dette sikrer en hurtigere implementering af nyt udstyr, hurtigere oprettelse af nye brugere, tjenester og politikker – og i sidste ende besparelser.

Bestil en 1 dags workshop hos C2IT og bliv klar til at høste gevinsten.

Pris for 1 dags IMC Workshop: 2.500 kr. excl. moms.


Kundecase - Lindab har god erfaring med HP's managementværktøj IMC: 

LindabSom mange større virksomheder med en kompleks it-infrastruktur, oplevede Lindab A/S pludselige periodiske udfald i dele af netværket. I den forbindelse kontaktede Thomas Axelsen C2IT for at høre, hvad man kunne gøre ”her og nu” for at identificere fejlkilden til problemet.

På trods af at alt Lindab’s netværksudstyr er fra en konkurrerende producent, anbefalede vi at undersøge netværket nærmere med HP’s management- og overvågningsværktøj IMC. Softwaren blev installeret på en virtuel server, og alle netværkskomponenter blev konfigureret op til at kommunikere med HP IMC Serveren. Efter en kort periode opstod problemerne med udfaldene igen, og det var nu muligt via HP IMC at ”rulle” tilbage i historikken til hændelsestidspunktet og se, at det faktisk var en ”Broadcast storm”, der forårsagede netværksudfaldene.


Læs mere her: Fuld beskrivelse af C2IT IMC Workshop

 

Du er også velkommen til at kontakte:

Merete Rosengreen

 

Merete Rosengreen
Partner
mr@c2it.dk
+45 25 55 59 59

 

Del artiklen på
Det er ikke sikkert du kender os, men du kender helt sikkert vores kunder...

;